środa, 28 kwietnia 2010

Suzumiya Haruhi - Good Smile Company


Haruhi Suzumiya jest to postać znana chyba wszystkim otaku. Znana z wyglądu, charakteru, typowego zachowania oraz z tego, że posiada (sama tego nieświadoma) wyjątkową moc zmieniana otaczającego ją świata. Bohaterka serii książek, anime, mangi, chociaż niektórzy twierdzą, że ładniejszy jest mangowy pierwowzór mi Haruhi podoba się również w wersji animowanej.
Pierwsza seria „Melancholii Haruhi Suzumiyi” została wydana w Polsce na DVD. Mimo „melancholii” w nazwie, nie jest to wcale taka typowa seria anime jak by można się spodziewać, nic bardziej mylącego. Anime opowiada o szalonym życiu Haruhi i osobach, które ze względu na jej determinację będą na nią „skazane” do końca szkoły. Dlatego zachęcam do obejrzenia pierwszego sezonu tejże serii.

Na podstawie wielu ilustracji tej postaci stworzono równie wiele figurek, ja jednak wybrałam akurat tą. Nie ze względu na cenę, firmę czy inne pobudki, po prostu Haruhi urzekła mnie gdy tylko znalazłam ją na Ebayu- wtedy akurat była to dosyć trudno dostępna figurka. Wyprodukowana w 2008 roku, w moje ręce trafiła w kwietniu zeszłego roku. W rzeczywistości wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach producenta.

Jako, iż była to moja pierwsza figurka mam do niej ogromny sentyment. Ponadto jest to figurka typu figma, co daje posiadaczowi nieograniczone możliwości ustawiania figurki, gdzie ograniczeniem jest tylko jego wyobraźnia. Haruhi posiada wymienne twarze, ręce, buty, opaskę na ramię oraz podstawkę na której możemy bezpiecznie ją umieścić. Producent przewidział możliwość zgubienia tak drobnych części, więc w pudełku można znaleźć dodatkowy woreczek strunowy, na którym możemy napisać nazwę figurki lub co tylko chcemy. W opakowaniu jest również karteczka, jak poprawnie wymieniać części, co nieraz wymaga naprawdę użycia dużej ilości siły i nerwów.



Spoglądając za okno, gdzie wiosna zadomowiła się już na dobre naszła mnie myśl, aby w ten tętniący życiem świat wbudować Haruhi z jej roześmianą twarzą, która jeszcze bardziej napawa optymizmem. Tym bardziej, że Haruhi pasuje do wiosennego klimatu, mimo zimowego mundurka.

Równie ładnie komponuje się z kwiatami, zwłaszcza tymi najmniejszymi. Ułatwiła mi rowież to co lubię najbardziej- czyli obserwowanie przyrody.



Niestety jak to bywa w przypadku figm nie obyło się od błędów w malowaniu, czy pozostałościach po odlewie (głównie widać to na dłoniach, ale są to tak małe elementy, że większym zdziwieniem dla mnie byłoby ich idealne odwzorowanie bez wad). Na szczęście błędy te są mało widoczne i zauważymy je dopiero, gdy dokładnie przyjrzymy się figurce.

Haruhi jest pomalowana żywymi kolorami; widać że producent starał się jak najdokładniej odwzorować kolory pierwowzoru, co jak najbardziej mu się udało. Również do anatomii Haruhi nie mam żadnych zastrzeżeń- krągłości są na swoim miejscu. Jej mundurek jest wykonany z gumy i został na stałe przytwierdzony do figurki, ale nie przeszkadza to w posadzeniu jej nawet na płaskich powierzchniach.
Podsumowując: polecam zakup tej figmy, póki jest jeszcze dostępna. Bo jest naprawdę warta zakupu, nie tylko dla miłośników tej serii czy tej bohaterki. Jest ładnie wykonana i na pewno będzie piękną ozdobą niejednej półki czy kolekcji.

Producent: Good Smile Company
Wysykość: ~15cm
Cena: 2500 jenów
Autor: Nodocchia


0 komentarzy:


Mikanbox jest blogiem prywatnym, na którym autor wyraża wyłącznie swoje prywatne opinie. Wszelkie opinie wyrażone w komentarzach należą do osób, które je wyraziły i autor bloga nie bierze za nie żadnej odpowiedzialności.