czwartek, 5 marca 2009

Kureha 1/7 Max Factory

Kureha jest bohaterką gry Action RPG na Playstation 2 Shining Wind. Podążając za opisem z Wikipedii, Kureha jest uczennicą, która także jest kapłanką shinto. Posiada dużą wprawę w łucznictwie, bądź kyudo, czyli Japońskiej "drodze łuku".


Przechodząc do opisu figurki, muszę zaznaczyć, że bardzo długo zastanawiałem się nad jej kupieniem. Tak jak pisałem w poprzednich już postach, z różnych przyczyn odrzuciłem inne jej wersje i pozostała właśnie ta jedna z Max Factory.


Kosztuje ona nie mało, a jej cena dyktowana jest wiekiem figurki (początek 2008). Prawdopodobnie jest ona już dość trudno dostępna, szczególnie jako nowa, nigdy nie otwierana. Pierwsze wrażenie jakie u mnie wywołała, to naprawdę dobry dobór kolorów. Jakkolwiek mój sceptyczny kolega stwierdził, że jest blada jakby spędziła noc w wodzie, ale ja osobiście nie jestem w stanie jej tego zarzucić. Cały model oraz twarz są naprawdę ładne. Poza jest dobrze dobrana i figurka świetnie prezentuje się na półce. Zdziwiłem się wręcz, że jest ona taka duża w porównaniu do Taigi, która jest w tej samej skali, jednak jeżeli weźmie się pod uwagę to, że Taiga jest naprawdę niska, mamy wytłumaczenie.


Teraz niestety muszę wspomnieć o niedociągnięciach w wykonaniu figurki. Dotychczas przypuszczałem, że sama marka Max Factory sprawia, że nie ma się co obawiać o wady. Ten przypadek pokazał jak bardzo się myliłem. Na włosach figurki znalazłem miejsce gdzie nierówno położony podkład sprawił że farba zbiła się w grudki, które przy bliższym spojrzeniu wyglądają nienaturalnie. W wielu miejscach widać wyraźnie nierówne malowanie na liniach odlewu, które też niestety da się zauważyć (szczególnie po ściągnięciu spódniczki). Biała podstawka posiada błąd w postaci czarnego punktu, którego nawet na wpółślepy nie mógłby nie zauważyć.


Figurka jest naprawdę ładna i gdyby nie tych kilka błędów mógłbym powiedzieć z czystym sumieniem, że była warta swojej ceny. Gdy zadaję sobie pytanie, czy kupiłbym ją ponownie wiedząc o nich, muszę stwierdzić, że definitywnie tak.

Wydawca: Max Factory
Skala: 1/7
Cena: 150-250USD z przesyłką

0 komentarzy:


Mikanbox jest blogiem prywatnym, na którym autor wyraża wyłącznie swoje prywatne opinie. Wszelkie opinie wyrażone w komentarzach należą do osób, które je wyraziły i autor bloga nie bierze za nie żadnej odpowiedzialności.