czwartek, 4 lutego 2010

Konjiki to Yami 1/8 Alpha Omega

Witam, po tej strasznie długiej przerwie. Znalazłem chwilę wolnego czasu i postanowiłem zrecenzować jedną z figurek, które wylądowały w tym roku pod moją choinką. Muszę przyznać, że pojawienie się tej figurki w mojej kolekcji było dla mnie niemałym zaskoczeniem. Całkiem pozytywnym zaskoczeniem. Figurka Yami, którą widziałem kilka razy w przeszłości na ebayu zdawała się być coraz rzadszą i niedostępną. W powiązaniu z dość zaporową ceną już dawno zniknęła z horyzontu moich planów zakupowych i prawie o niej zapomniałem.




Złota Ciemność (Konjiki no Yami), nazywana "Yami-chan" przybyła na ziemię w celu zabicia Rito, jednak w późniejszym czasie porzuca swój plan i używa go wyłącznie jako wymówki, aby zostać na naszej planecie. Pomimo wyglądu jedenastolatki ma dwadzieściacztery lata. Figurka którą dziś zrecenzuję, przedstawia Yami-chan siedzącą na szczycie komina. Wiatr rozwiewa jej włosy, w jednej ręce trzyma taiyaki, jedyną przekąskę, którą je na ziemi, w drugiej natomiast ma książkę, z nad której podniosła wzrok i uważnie się nam przygląda. Ta melancholijna scenka została uwieczniona przez firmę Alpha Omega.


Panorama Tokyo nie jest mojego autorstwa, ale całość sam złożyłem.


Alpha Omega jest nazwą projektów wykonanych przy współpracy Altera i Megahouse'a, więc o jakość wykonania nie musimy się martwić. Złożenie figurki nie było zbytnim wyzwaniem. Części pasują do siebie dokładnie i nie trzeba się z nimi szarpać. Nie widać żadnych wystających łączeń ani niedomalowań. Kolory dobrane są bardzo poprawnie. Oczy oddane są szczegółowo, drabinka na kominie świeci się jak z metalu, a torba z taiyaki jest miłym dodatkiem (nie posiada żadnych zaczepów i pozostawia naszej inwencji to, gdzie ją ułożymy i co zrobimy z rybkami). Odlew jest w dużym stopniu poprawny, chociaż na końcówkach włosów można miejscami zobaczyć drobne błędy, jakby bąbelki powietrza dostały się do formy. Nie jest to nic, co by było bardzo wyraźnie zauważalne (jest to błąd, który częściej widywałem w starszych figurkach nawet tych najlepszych wydawców) i tylko moje wrodzone czepialstwo każe mi o tym napisać. Jeśli chodzi o wykończenie, to osobiście preferowałbym, gdyby twórcy zrobili trochę więcej cieniowania włosów oraz pomalowali bazę podstawki, która z wytłoczoną nazwą wydaje się niedokończona, jednak nie są to dla mnie poważne wady, które mogłyby mnie zniechęcić do Yami.


Ogólnie figurka sprawia naprawdę bardzo dobre wrażenie. Zarówno stopień szczegółów jak i nietypowe umiejscowienie na kominie oraz detale takie jak torba z rybkami, to wszystko składa się na bardzo nietypową, ciekawą figurkę. Jest to pierwsza z figurek w mojej kolekcji, która dobrze wygląda, gdy jest postawiona na niższej półce. Yami spogląda z niej do góry w moją stronę zajadając się swoimi taiyaki. Jeżeli tylko traficie na nią w przyzwoitej cenie, myślę, że warto by było postawić ją u siebie.

Wydawca: Alpha Omega
Skala: 1/8
Twórca: Tanaka Sen-u
Cena: ?



0 komentarzy:


Mikanbox jest blogiem prywatnym, na którym autor wyraża wyłącznie swoje prywatne opinie. Wszelkie opinie wyrażone w komentarzach należą do osób, które je wyraziły i autor bloga nie bierze za nie żadnej odpowiedzialności.