wtorek, 9 listopada 2010

Petit Jeuness 1/6 Clayz

Będąc jeszcze na wakacjach trafiłem zupełnie przypadkiem na tą figurkę nadrabiając moje zaległości w lekturze Sankakucomplex. Tak, to wina darmowego internetu w hotelu, że będąc z daleka od domu udało mi się zamówić aż dwie figurki. Pierwsze wrażenie, jakie wywarła na mnie Jeuness to zachwyt związany z ciekawą pozą i naprawdę ładną twarzą. Był on na tyle duży, że przyćmił nawet przytłaczającą ilość różu, na widok którego zazwyczaj dostaję ciarek na plecach. Gdy wróciłem z wakacji, figurka już na mnie czekała.


Jeuness powstała na podstawie rysunku z okładki artbooka "Chronicle". Autorką obrazka jest Suzuhira Hiro, odpowiedzialna za wiele znanych eroge, w tym "Shuffle", "Welcome to Pia Carrot" czy "Really? Really!". Współtworzyła ona także tą właśnie figurkę razem z jednym z najlepszych twórców Clayz, Miyagawą Takeshim. Czy jednak to połączenie sił wystarczy, aby przezwyciężyć tendencję Clayz do wydawania średnio dopracowanych figurek? Postaram się na to pytanie odpowiedzieć.

Figurka została zapakowana w proste pudełko. Nie ma żadnego wyszukanego tła ani artów. Jest ono różowe i przekazuje w ten sposób wiadomość: "To dopiero początek". Miłym dodatkiem jest art przedstawiający Jeuness i na pewno zadowoli on każdego kolekcjonera. Po otworzeniu pudła ukazała się moim oczom bardzo szczegółowo wykonana figurka. Pośród masy różowych falbanek skrywała się lekko niepewna Jeuness wąchająca równie różowy kwiat, który trzymała w dłoni. To właśnie jej twarz sprawiła, że ją kupiłem. Jej zdjęcie w temacie związanym z ciekawymi figurkami na Sankaku przykuło moją uwagę na tyle, że nie znając wydawcy ani postaci wyszukałem ją na Tsuki boardzie. Cieniowanie sukni a także inne detale stroju zostały odwzorowane z dużą dbałością o szczegóły. Wstążki, kwiat, morze falbanek, idealnie się uzupełniają, chociaż gdy patrzy się z daleka zlewają się w jednolitą całość i trudno wyodrębnić szczegóły. Figurka została osadzona na prostej brązowej podstawce, która przy odrobinie wyobraźni może kojarzyć się z drewnem. Ten jedyny nie różowy element figurki sprawia wrażenie, jakby nie został do końca przemyślany. Zazwyczaj na podobnych podstawkach widuje się prototypy, które w wersji finalnej lądują na zupełnie innych, bardziej związanych tematycznie i kolorystycznie podstawach. W tym przypadku tak się nie stało i jeśli chodzi o moje prywatne zdanie, to wcale mi to nie przeszkadza.



Niestety wykonanie odlewu sprawiło mi duży zawód. Wraz z dużą ilością szczegółów pojawiło się także wiele błędów odlewu, szczególnie widocznych na włosach. Wstyd. To jest typowy błąd tanich figurek i podróbek. Linie łączenia form są na włosach dość widoczne i aż robi się żal, że przy tak szczegółowej figurce Clayz spaprało wykonanie. Drobne niedomalowania można znaleźć też wśród gęstych falban spódnicy, jednak nie są one w żaden sposób drażniące. Dodatkową historię można by opowiedzieć o łączeniu figurki z podstawką. Mimo moich najszczerszych chęci nie udało mi się zamontować Jeuness w ten sposób, aby idealnie przylegała do podstawy. Co prawda nie spada ona okazjonalnie, tak jak to się zdarza mojej Saber, jednak biorąc pod uwagę to niedociągnięcie oraz brak jakichkolwiek innych punktów łączeń muszę przyznać jej 2 punkty w skali Hexy.


Ogólnie figurkę oceniam na solidną czwórkę. Temat ma naprawdę potencjał i gdyby wyszedł z pod igły Altera, Jeuness stałaby się pewnie hitem. Pięknie zaprojektowaną figurkę o dużej ilości szczegółów ściąga brutalnie w dół średniej jakości wykonanie od Clayz. Moim prywatnym zdaniem trochę szkoda. Nie żałuję tego zakupu, bo dalej ma dla mnie całą masę uroku, chociaż kolejny raz zobaczyłem wiele błędów w figurce w skali 1/6 i naprawdę długo będę się zastanawiał nim znowu kupię coś w tej skali.

Wydawca: Clayz
Skala: 1/6
Twórca: Suzuhira Hiro, Miyagawa Takeshi
Cena: 100 USD + koszty przesyłki


0 komentarzy:


Mikanbox jest blogiem prywatnym, na którym autor wyraża wyłącznie swoje prywatne opinie. Wszelkie opinie wyrażone w komentarzach należą do osób, które je wyraziły i autor bloga nie bierze za nie żadnej odpowiedzialności.